Debatindlæg

Debatforum:  Behandling

Venlafaxin og sved?

Written by MaleneUdenR 30. aug 2017 21:12

Hejsa, jeg har nu været på venlafaxin i 6 måneder, jeg startede ud med 75 mg men er blevet trappet op på 225 mg, som jeg har fået i to måneder.
Synes at det virker rigtig godt, men jeg sveder helt vildt! Det er stort set hele tiden, medmindre jeg ligger i min seng, bare det at sætte mig op får mig til at svede, og det er så meget at det løber ned af mit ansigt, og mit hår bliver vådt.
Jeg behøver heller ikke at have det varmt, jeg kan fryse rigtigt meget og alligevel kampsveder jeg!

Jeg har fået Venlafaxin før med samme bivirkning dog ikke nær så slemt. Jeg får også qutieapin 100 hver aften, men ved ikke om det har nogen betydning.

Er der andre der har oplevet det samme? Og i så fald, hvad har i gjort for at forbedre det?

På forhånd tak :)

Sved

Written by altidalene 5. sep 2017 18:12

Hej.
Jeg har i nogle år lidt af en direkte invaliderende sveden. Nøjagtig som du beskriver. Det er nogle gange somom jeg står direkte under en bruser hele tiden. Først vil jeg lige spørge dig, om du kan være nær overgangsalderen, for der kan det forekomme. Også Seroquel, som du får 100 mg kan give sved. Dem får jeg også. Men jeg fandt et vidunderligt middel, som har hjulpet mig. Det hedder ERCORIL og fåes gennem lægen. Det skal tages i højere dosis end normalt for at virke på svederi. Prøve dig frem fra een pille og opad. Jeg tager 3 ad gangen, men det er jo ikke sikkert di behøver det. Der er bivirkningern for mig, at jeg bliver extremt tør i munden, kan nogengange ikke synke mad når de virker mest, men det er jeg ligeglad med, for nu kan jeg gå ud blandt andre uden at være drivvåd. De er temmelig dyre. Det var mit input. Ligemeget om du kan bruge det eller ej, håber jeg for dig, at det bliver bedre, for det er møg ubehageligt at svede meget. Held med det!
Vh. Altidalene

Sved sv.

Written by MaleneUdenR 14. sep 2017 22:20

Tak for dit svar. Jeg er 23, så der er lidt langt til overgangsalderen. Jeg har lige snakket med lægen i dag, som har rådet mig til at gå ned i venlafaxin for at se om det kan nedsætte min sveden. Men det kan være jeg skal prøve at høre om det medicin du snakker om.

Mange tak for svar :)