Debatindlæg

Debatforum:  Behandling

lyrica problemer

Written by idéfugl 4. jul 2019 08:43

Hej.
Jeg har i flere år fået lyrica som pn medicin, og bruger det primært mod angst om natten, hvor jeg bl.a. har mange mareridt og angstfyldte tanker. Tager det to til tre gange ugentligt. Jeg får markant mundtørhed og drikker altid vand, men alligevel er jeg begyndt at få mange huller i tænderne. Angiveligt pga. mundtørhed. Min tandhygiejne er med tandlægens ord helt i top. Af anden medicin får jeg abilify, som ikke har dén bivirkning, med mundtørhed. Jeg skriver da det er væsentligt for mig at få min nattesøvn, men jeg vil ikke have mere lyrica efter sidste tandlægebesøg, hvor jeg trods den gode tandhygiejne havde tre nye huller. Min egen læge er på ferie og jeg vil selvfølgelig også snakke med ham, som er min medicin udskriver, men han virker ikke til at være så sikker på psykofarmka delen, så jeg tænkte at indehente lidt "kollegiale" erfaringer fra andre her på depnet. Tidligere har jeg i mange år fået tricykliske antidepressiv medicin og for en kortere periode også et ssri præparat. Kan det være senfølger af dette, der giver hullerne? Hvorfor dukker det så lige op i en periode hvor jeg har brugt lyrica ret meget? Bliver jeg måske nødt til at blive henvist til et gennemsyn hos en psykiater, hvor jeg ved der er lang ventetid....? Hvis nogle har gode tips udover motion, god kost, lysterapi, go nat te, så skriv gerne med tips til søvn. Kh idéfugl