vigtigheden af en tekstforfatter i en virksomhed
Skrevet af
AnnekeH
Copywriting er en specialiseret type aktivitet, der består i forberedelse og skrivning af tekster, der betragtes som reklame. Definitionen er tør, men ekstremt enkel, men denne enkelhed har en betydelig del af vanskeligheder, da annonceringsteksten er med til at fremme erhvervslivet og / eller den juridiske enhed. Og dette er af stor betydning, fordi ingen forretning kan klare sig uden forfremmelse.
I dag bliver tekstforfatter global, idet transnationale selskaber og andre virksomheder i stigende grad promoverer sig selv globalt, og de har et globalt publikum til deres rådighed. Og dette fører til en hidtil uset stigning i efterspørgslen efter tekstforfattere (dem, der forbereder og skriver de tilsvarende tekster). Annoncerings- og marketingkampagner implementeres i stigende grad på nettebasis, hvilket øger efterspørgslen efter kreative forfattere, der kan gøre jobbet på et budget.
Udtrykket "tekstforfatter" er ikke direkte relateret til det juridiske udtryk "copyrigh". Hvis tekstforfatter henviser til markedsføring, refererer copyright til immaterielle rettigheder, herunder copyright. Naturligvis kræves det, at de, der driver copywriting, kender og respekterer ophavsretten. Men det er her ligheden af ophavsret med copyright slutter.
For bedre at forstå tekstforfatter skal du kende dens unikke historie og forstå dens udvikling.